Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
lundi 7 juillet 2025
Antananarivo | 18h36
 

Politique

Feuille de route révisée

Le HPM a signé

jeudi 24 février 2011 |  2391 visites  | 47 commentaires 

Le groupement politique HPM (Hery politika mitambatra) composé selon ses leaders d’une quarantaine de formations politiques, a organisé ce mercredi 23 février une conférence de presse au restaurant Le Maestro, à Betongolo. De l’avis du HPM, plus n’est besoin de discutailler, il faut maintenant mettre en œuvre la feuille de route qui a été revisitée par Joachim Chissano, médiateur en chef dans la crise malgache. Déjà largement adoptée par les forces politiques proches du régime HAT, cette feuille de route révisée convient au HPM et aucune modification ne devrait plus être apportée à cette version qui doit être la dernière, selon Victor Manantsoa, membre du Congrès de la transition. Le HPM précise que « toutes les propositions qu’il a avancées aux médiateurs internationaux ont été prises en compte dans cette feuille de route révisée par Chissano Joachim ».

Ce mercredi 23 février donc, toutes les formations politiques du HPM ont apposé leur signature respective à la version révisée de la feuille de route et l’ont remise au Dr Leonardo Simao. Selon Manantsoa Victor, il faut maintenant mettre en œuvre cette feuille de route. Il n’empêche que le HPM est prêt pour une éventuelle concertation dans le but de finaliser le document si le besoin se fait sentir notamment dans la définition du calendrier électoral.

À propos des élections, le HPM estime qu’il faut faire une refonte de la liste électorale au lieu d’une révision. Il faut aussi préalablement une vaste campagne de confection de Carte d’identité nationale et un recensement administratif et physique. Apparemment pour le HPM, le ministère de l’Intérieur tiendrait encore une place centrale dans les préparatifs des élections car on a cru comprendre que pour ce regroupement politique, il y a urgence dans la mise en place d’un nouveau gouvernement « pour assurer la gestion des opérations électorales », dixit Manatsoa Victor.

Recueilli par Bill

47 commentaires

Vos commentaires

  • 24 février 2011 à 08:16 | Bena (#494)

    40 partis x 2 personnes de chaque = 80 personnes pour 20 millions d’habitants. cela ne va pas trop loin, même pour se faire élire ben’ny FKT.

    • 24 février 2011 à 08:41 | diego (#531) répond à Bena

      OOOOOh Bena....

      Qu’est ce que vous avez contre le ben’y FKT hein...

    • 24 février 2011 à 10:31 | Jipo (#4988) répond à Bena

      « déjà largement adopté par les partis proches du regime » !!!
      Mais de quels partis parle-t-on ?
      Pas étonnant que tous veuillent avoir leur place pour manger au ratelier, en ayant éliminé la principale opposition,et en maintenant Ravalomanana dehors, A part les « verts » qui a signé cette offence à la Nation Malgache toute entière ?, Autant signer une feuille de route ou le « FIS » gouvernerait l’Algérie « démocratiquement », et expliquer aux afgans que seuls les Talibans peuvent les sortir de la « crise » dans laquelle ils sont ,et que le premier qui s’y oppose sera traité comme tout integriste terroriste qui se « respecte ».Ce n’est plus de la désinformation, c’est de la manipulation .

  • 24 février 2011 à 08:25 | Raguy (#4141)

    Encore ces vautours qui veulent fortifier a tout pris leurs place pour subvenir au besoin de leur famille, au sein du CT et du CST. Qu’ils rassemblent un peu a Mahamasina le nombre de leur membre pour voir. Je suis sur que ce sera le mari, sa femme, et peu etre leur fils aine seulement.Quelle patriotisme !

    • 24 février 2011 à 21:22 | Tanindrazana (#3224) répond à Raguy

      Ces groupuscules font tout pour accelerer les choses car ils ont peur de perdre les eventuels avantages d’une reconnaissance comme groupes politiques existants. Malheureusement, ils ont oublies que bien que reconnus, ils ne representent qu’une infime partie de la population pour ne pas dire nulle. Ils ont besoin de se faire connaitre pas la voie electorale et en plus doivent faire montre de capacite et non de « rapacite » (excuse moi le terme).Au moins avec l’avenement de Rajoelina ils existent, je suis tout a fait d’accord, mais ils ne font pas du tout le poids devant les 3 mouvances. Signer la feuille de route qui n’a point encore subie aucun amendement de la part des differents partis, surtout de l’opposition, decredibilise cette feuille et ne resoudra aucunement la crise. Alors je demende a la communaute internationale d’insister sur la capacite politique des trois mouvances pour resoudre cette crise afin que leurs apports soient mis profit pour garder la consensualite et l’inclusivite des solutions. Quoique qu’on dise, quoiqu’on critique, les trois mouvance sont incontournables pour la resolution de la crise que Rajoelina et la HAT ont initiee. il nous a fallu deux ans pour comprendre que la HAT ne peut rien tout seul pour resoudre cette crise et de mettre en place cette 4eme Republique. Le pays appartient a nous tous, alors il faudrait que chasun de nous tous aporte sa contribution pour un meilleur depart de cette nouvelle republique.On ne doit ecarter aucun groupement et surtout ceux qui ont deja subis les verdicts des urnes si nous voulons un reel changement. Pas besoin de se precipiter car la plus simple des solution est de faire une vraie reconciliation nationale et de faire venir tous les chefs de partis sur une meme table ronde pour discuter de l’avenir de notre pays. Une feuille qui en ressortira ne fera que l’ambition retrouvee de notre peuple.

  • 24 février 2011 à 08:27 | balita (#2555)

    ka ny SADC aza milaza fa mbola projet iny fa mbola manao consultation.

    Ko ireto MAMBA RERAKA ireto ndray no maika tsy faingana.

    Maninona raha tonga dia lazaina hoe : soniavo haingana iny mba tsy hialanay @ seza kelinay ????

    • 24 février 2011 à 12:11 | da fily (#2745) répond à balita

      Izaho mba gaga, iny aza mbola hiova ny ao anatiny rehefa avy hiresaka @ Ra8 sy Radidy. I Rajoelina aza mbola mahalala fa amin’ny herinandro ambony voa mety ofisialy ny manao sonia an’io taratasy io. Ny hisaosy ihany no mibahana, ny misaosy foana...

      Et les tarasambo, ramasseurs de miettes, cire-pompes, chassseurs de primes, flatteurs flagorneurs, démagogues chômeurs, gagne-petits en tous genres, s’empressent de valider un papier qui leur permettra d’exister seulement sans avoir jamais été élu !

      C’est pour toutes ces raisons, une de plus, que les gens se mobilisent et se mobiliseront pour que Ra8 reviennent, elles savent bien qu’il n’y a rien çà retirer de bon de ce fatras de politiques véreux. Il y en a marre des HPM, ESCOPOL, EXOPOL, ESCONPOL ( on aura droit à l’ESCALOPE bientôt !), raiamandreny mitsorika, CT, CST, AS, AME, AMP, HASIN’ny Mada...qui n’ont cde cesse de bâfrer, de dépouiller, jusqu’à la dernière particule.

    • 24 février 2011 à 21:01 | RAFRA (#5342) répond à balita

      TSY AZOKO ANGE NY AN’I DR SIM... NASAINA NANAO SONIA DIA AVIE INDRAY MBOLA EO AMPANOVANA INDRAY
      FANGA TENA MAMBA KOA MANAO TANALAHY KOA
      MAFY NY VOLA BABA E

  • 24 février 2011 à 08:29 | kotondrasoa (#3872)

    Il y a des noms et des noms de groupes (je ne dis pas groupuscule) politiques que le commun des mortels s’y perd.

    Déjà avec 4 mouvances, on ne s’en est pas sortis et avec des sous-mouvances qui s’alignent pratiquement toutes sur une seule mouvance, comment s’y aligner.

    Si j’étais de la médiation, avant de parler avec un groupe, je leur demanderai les noms des partis politiques qui les composent et les noms des membres de leurs partis politiques puisqu’il y a des partis qui ne le sont que de nom.

    J’ai déjà vu un parti participer à des élections et n’a même pas eu une dizaine de voix dans un bureau de vote.

    Le HPM a dit que leurs propositions ont toutes été prises en compte par les médiateurs ; cela revient à dire que les médiateurs n’ont tenu compte que des idées des pro-petits car les 3 mouvances sont pour le rejet en bloc de ce torchon de feuille de route.

    Hier, le petit a dit que le bateau va appareiller ; est-ce pour dire que depuis ce temps-là (deux ans), il est resté à quai ? Ou bien on a laissé tourner le moteur mais, faute de carburant est tombé en panne ?

    Le régime cherche à tout prix à convaincre les autres qu’ils vont être laissés pour compte ou plutôt cherche à se convaincre qu’ils ont raison.

    Ils disent qu’il n’y a plus de crise alors que dès Ra8 éternue, ils ont la grosse fièvre (qui a dit grosse trouille ?).

    Heureusement pour eux que les pro-mouvance Madagascar sont des pacifistes légalistes, sinon il y aurait eu appel à pompiers.

    En parlant de la Lybie, pourquoi ne pas envoyer nos mercenaires aider Khadaffi. Est-ce que le petit se vante encore d’avoir été reçu par le guide de sa révolution ?

    Enfin, en parlant de signature, mettre une gribouille sur un torchon c’est montrer qu’il y a des habitués de chèque sans provision.

    • 24 février 2011 à 09:08 | MILAMINA (#4588) répond à kotondrasoa

      On ne signe pas une feuille de route qui engage un pays à la maison ou dans un couloir, comme on signe une pétition. Une feuille de route digne de ce nom, doit être étudiée à fond ainsi que les contre propositions,...les signatures doivent se faire devant les médiateurs autour d’une table.

      Qui représente ces HPM et ces miniscules (soi disants) partis politiques ? Ralison Roger en est conscient. Certains ne représentent qu’une partie des membres de leur famille.

      Aucun document vers la sortie de crise n’aura de sens sans la signature de la mouvance Mada, si non on tournera en rond.

  • 24 février 2011 à 09:05 | Achem (#705)

    C’est normal que les foza s’agitent... A défaut d’organe d’odorat, il est indéniable qu’ils sentent, depuis leur arrière train, que le vent va inexorablement tourner...

    Le panier à crabes s’agite en interne... Un Victor Manantsoa ne pèse pas lourd dans l’échiquier politique. Qu’est donc l’organisation ACT AINGAVELO ???? Rien !!! D’ailleurs, je crois que cette organisation n’existe plus matierellement sauf sur papier, quelque part dans des casiers poussiereux du ministère de l’intérieur où il a siégé éphémèrement et ce, grâce au Prof’ ZAFY.

    HPM ? Be tsy andraofana.....

    • 24 février 2011 à 09:16 | MILAMINA (#4588) répond à Achem

      Victor Manantsoa, Ralison Roger, Alain Mtadiseza, Pierre Houlder...be fofon’aina fa tsy misy olona mpanaraka. Hany fanafody lasa Txx entin-driaka. Tsy mahagaga moa fa FozaTxx no mitarika...atao izay ahabe ny sonia an-taratsy izay no tanjona mba ahara-dalana ny fanonganam-panjakana, ho an’izay mihaino ny lainga marivo tototra.

    • 24 février 2011 à 09:25 | Achem (#705) répond à MILAMINA

      Milamina :

       ;=)

    • 24 février 2011 à 21:57 | Tanindrazana (#3224) répond à MILAMINA

      Mba fantatrao moa no hitranga raha tsy ho raikitra izay "feuille de route vaovao haseo tsy ho ela ? I Rajoelina efa manomana sy miantso sahady ireo mpanao politika rehetra nanohana azy sy ireo antoko voa nisondrontra rehetra ka mitady ny ampitombo ny ambaindainy amin’ny alalan’y fidirana na fanohanana ity repoblika faha4 mbola mihazohazo tahaka ny lelon-jaza ity. Hanao fihaonana izy amin’ny herinandro ka hanapaka ao ry zareo fa dia lasa izao ka izay tsy manaiky dia avalao any ho mpanohitra fa ny firenena tsy miandry. Hadinony anefa fa tsy hisy fankantoavana iraisam-pirenena mihitsy ho azo hafa tsy ny fankatoavana avy amin’ny Frantsay sy ireo firenena na fikambanana mampiasa ny teny frantsay. Ny firenena nanohana tahaka ny Lybia aza toa efa nitongilana ka hatahorana hitaraboka tsy ho ela. Hanao ny dihi-dohany indray Rajoelina sy Ratsirahonana, Ramaroson , Zaza Ramb sy ireo rehetra nanohana azy ka hitarika ny sisa any amin’ny lavaka sy fandemen-tsaina. Efa fantatra anefa tamin’ny alalan’ny fandinihina nataon’ny manapahaizana fa anisan’ireo firenena hatahorana i Madagasikara ka mety hisy ny korontany ho amin’ny fanovana ny fitondrana ho amin’ny ara-dalana tsy ho ela. Noho izany, raha hikipy ity fitondran ity dia minoa marina ianareo fa dia hisy marina io fanovana io tsy ho ela fa sady efa leo ny vahoaka no sady tsy mitondra famonjena sy fanovana mihitsy ity fitondrana ity. Voa maika aza mihamafy fanararaotana, fampandrihana adrisa sy fanaovana didijadona. Jereo fa dia miparitaka tsy misy ohatr’izany ny didijadona etsy sy eroa. Vao omaly ny omaly ny mpandraharaha misahana ny fizahantany (Hotely maro eran’ny nosy) no mitairana amin’ny afitsok’ireo mpikambana amin’ny fitondrana. MIgalabona sy manararaotra nefa tsy mety mandoa ny saran’ny laniny sy ny fampiasany ireo hotely ireo. Lazaina aza moa fa fandraisan’anjara amin’ny tolona izany. Tsy mandeha intsony ny resaka fa dia hikorontana ary hitombo ny tsy fahatokisana, farany hitraotra ny olona tsy ho ela io.....Ny hanao sonia ilay taratasy tsy mbola mari-pototra noho mahamay ...Jamba mifampitantana tokoa ka dia ho hita eo ny vokany e>....

  • 24 février 2011 à 09:26 | vorondolo (#4135)

    Kely sisa dia vita ny guerre e ! résultat = Nandresy ny FOZA ary Resy ny MAIMBO !!! Miandry ny match manaraka indray izany e ! Tsapao tsara indray aloha ny hery izay voa mitsapa ny aty an !!!OK Bye.

    • 24 février 2011 à 11:03 | ZOZORO (#5338) répond à vorondolo

      Tsara rehefa miaiky hoe foza, zay no zava-dehibe

    • 24 février 2011 à 13:36 | vorondolo (#4135) répond à ZOZORO

      Ary iela MAIMBO Beeeeeeeeeee ! OK an !

    • 24 février 2011 à 13:52 | kakilay (#2022) répond à vorondolo

      « Kely sisa... » :

      de l’eau coulera dans l’Ikopa entre-temps :

      comme je disais,

      ne jamais désespérer de conjuguer les verbes au futur proche... les pieds dans la gadoue (pour rester, tout simplement, politiquement correct) ...

    • 24 février 2011 à 13:58 | kakilay (#2022) répond à vorondolo

      Depuis Panurge on savait que le mouton bêle !

      Depuis rajoelina :

      le vorondolo... aussi !

    • 24 février 2011 à 16:25 | Dandeen (#458) répond à vorondolo

      Ry Vorondolo mbamin-dry Milamina itony ngamba raha ampanaovina table ronde dia tena sahy mifanao totohondry ambony latabatra mihitsy !Ny olona iadivanareo anefa amin’io tsy miasa loha aminareo akory.Mba mieritrereta RANKIZY ôoooooooooooooo !

  • 24 février 2011 à 09:30 | ARFS (#5343)

    Ny tena marina dia izao : mody naparitaka ny mouvance Rajoelina mba entina ilazana fa maro an’isa ny mitaky ny fanatanterahana ny « feuille de route » izay novolavolain’i Chissano, tena mihevitra ny olona ho bado ny pro-fat satria ny sadc no toa voafitaka. Ny tokony ho izy dia izao, zarao bloc roa ny dinika « 3 mouvance » sy « pro HAT » dia avy amin’izay no miainga ny dinika rehetra. Fantatro mantsy fa be loatra ireo mody hoe manao sonia nefa ny seza sy ny vola no ao kendreny, antoko na mpitarika tsisy lanjany akory, ary na fidiana ho lehibem-pokotany aza tsy lany.
    Matahotra mafy ireo escopol nahazo seza, satria hita hoe novidian’ny fat tamin’ny seza dia manaiky hanao sonia izay eken’ny filohan’ny fat
    Farany, matahotra ny tena hevitry ny vahoaka i Andry Rajoelina ka aleony mivari-bary 900 Ar ny kilao, ary mizara vola izay azo mora tamin’ny vidin-kazo. Ary indrindra matahotra mafy ny hifanandrina amin’i Ravalomanana . Mafy ny matahotra e !

    • 24 février 2011 à 11:13 | Haritiana (#1899) répond à ARFS

      Miteny ianareo hoe antoko tsisy lanjany akory ireo vonona hanao sonia ireo.
       Mba manontany anareo koa aho hoe : Mba misy lanjany ve izany mouvance Zafy izany ? Toa efa nizarazara ary nihena hery satria na ny HPM izay maro an’isa tao aza efa niala.
       Misy lanjany koa ve izany mouvance Ratsiraka izany ? Ny hany sisa ao dia ireo Arema antitra fa efa lasa daholo ireo mpomba an’i Pierrot niaraka @ MDM, ao koa ny miaraka @ fitondrana toy an’i Vaovao Benjamin, Pierre Houlder, Ramasy Adolphe, Ndriamajary, sns...
       Efa nihena koa ny herin’ny mouvance Ra8, aoka samy hiaiky an’izany isika taorian’ny naneken’ny parlementaires TIM maro be niditra ao anaty CST sy CT tarihan’ny Atoa Raharinaivo.
      Fehin’izany dia efa kely hery izany 3mouvances izany izao ka tsy mahagaga raha toa ny sosoa voatapo-drano ny nahazo azy ireo raha tsy tonga i dada ny sabotsy teo.

    • 24 février 2011 à 11:35 | Achem (#705) répond à Haritiana

      Haritiana :

       Raha i Manantsoa Victor, na i Ralison Roger avy @ mouvance Zafy,
       Raha i Raharinaivo, na i Vy Vato na i Vola na i Andriamiseza avy @ mouvance Ravalo,
       Raha i Vaovao, na i Georges Ruphin na i Ramasy Adolphe avy @ Ratsiraka

      ohatra no tianao ho resahina, dia tsarovy tokoa fa tsy manan-danja intsony ireo olona ireo ary efa tsy isan’ny antoko nisy azy taloha intsony satria nanala-tena rehefa nivadika palitao ka tsy nanaraka ny tapaky ny Antokony... Ireo no atao hoe Dissidents.

      Ka ireo olona ireo izany izao dia ilay ataontsika malagasy hoe Taï entin-driaka, sady tsy an’ny atsy no tsy an’ny eroa. Ny tenany ihany sisa no soloiny tena fa tsy mi-représenté n’inon’inona ’ntsony ireo satria sady tsy antoko politika no tsy ONG ihany koa... Manabe isa fotsiny araka ny filazan’ny Escopol azy. Valisoa nomen’ny FAT azy sisa no maha eo an’ireo olona ireo. Vao tsy ela akory i Ratsiraka no nanao fanambarana mikasika an’io....

      Ny sasany indray moa dia be tsy andraofana araka ny voalazako taloha kely teo.... Firy % moa no azon’i Elia Ravelomanantsoa t@ fifidianana Ben’ny Tanàna ? Firy ny an’i Ny Hasina ? Firy no mba mety ho azon’i Roger Ralison raha milatsaka eo ?

      Izay ilay ady hevitra tsy azon’ny akamanao Boris Bekamisy... C’est le poids qui compte et nullement le nombre.... Je pense que c’est clair.

      A+

    • 24 février 2011 à 11:38 | saricine (#2893) répond à Haritiana

      Ô ry Haritiana !

      Eto ianao dia manao theorie antsoratra eto hoe kely hery zary kely hery zatsy.

      Asaivo mitarika olona tsy misy artiste sy zava-maneno ireo parasites kely bdb nao ireo raha mahazaka olona.

      Ireo ilay antsoin’ny vahiny oe « opportunistes », manararaotra ny fisian’ny crises mba ahazahoana toerana sy manabe tarehy mba te ho vedety. Etsy andanin’izay hanangombola maimaimpoana eo amin’ny tetezamita gaboraraka.

      Manana ny maha-izy azy avy tsirairay ireo mouvances telo ireo , na dia atao fotsiny aza hoe olona efa nanana ny zotra_politikany teto amin’ity firenena ity : efa samy filoham-pirenena ny mpitarika azy. Ny antony nanomezana azy ireo ny fitarihana dia satria samy manana ny "projet de société ny ireo mpitarika ireo fa saingy tapaka antenantenany izany noho ny zava-misy.

      Izay ihany koa no nanaovana ny mouvance Rajoelina, satria ianareo milaza fa hanova nefa ny teo aloha aza mbola tsy hita hoe ahoana tsara ny tena fandehany. Tsy misy afaka ny hitoky teny fantatra tsinona. Noho izany tsy maintsy miara-midinika ny MOUVANCES efatra amin’ny famahana ny olana.

      Ny ao anatin’ny mouvance Rajoelina no misy fetsifetsy mitady hanodikodindresaka satria mahana ny zavatra nataony ka sahy milaza fa izy samirery dia mahatondra firenena.
      Mandraka ity anefa androany eto ihany isika, tsy misy reconnaissance internationale, tsy misy famatsiambola hampandehanana ireo projets maro isan-karazany, ny tsy an’asa mitombo ihany.

      Raha milaza manko ireo parasites kelin-dRajoel ireo fa tsy filohan’ny mouvance intsony Rajoelina dia , tsotra miala teo Rajoelina ary ny 3 mouvances no mitondra ny tetezamita ary izay fikambanana vonona hiara-mitantana an-kitsimpo no miara-mitondra aminy ny tetezamita.

      Ny zavatra hita sy mazava ange dia izy samy ao amin’ny FAT ihany no mifampitifitra e ! Tsy mahagaga moa satria jiolahin-tsambo no resahina ko !

    • 24 février 2011 à 12:01 | Haritiana (#1899) répond à saricine

       Hoy Achem : « Sahala @ Taï entindriaka ireo olona ireo ». Ny fahatsapany fa tsy lasa intsony ireo mouvances ireo no nialany tao. Mba ekeo kosa izany aloha fa tsy izy intsony ireo manao kirin’antitra ireo e ! Lasa mifindra aminareo tanora indray ange io aretina io raha tsy manaiky izay zavatra hitam-poko hitam-pirenena fa efa nihena ny herin’izy ireo ! ianareo ve mbola sahy hilaza fa mbola mitovy t@ heriny taloha ireo filoha niongana ireo ? na koa hoe vao maika miha mahazo hery noho ny teo aloha ?
       hoy indray saricine : « Manana ny maha-izy azy avy tsirairay ireo mouvances telo ireo , na dia atao fotsiny aza hoe olona efa nanana ny zotra_politikany teto amin’ity firenena ity : efa samy filoham-pirenena ny mpitarika azy ». hoy aho hoe ny hitovizany dia samy filoha tokoa izy ary samy niongana ary nanana ny zotra politika tsy nahomby. Tsy lany olona akory ny firenena malagasy fa tsy ireo efa niongana ireo no mbola atao hirahira eto fa disque efa goaka ireo !

    • 24 février 2011 à 12:12 | Achem (#705) répond à Haritiana

      Haritiana ! C’est vrai ce qu’a écrit Saricine, ces gens là ne sont que des opportunistes ! Mpijapy train daholo et ce n’est pas nouveau. Sans être les premiers, je souhaite qu’ils en soient les derniers. Tsy manana hazon-damosina (Bois de Dos hoy ilay mpandika vilana izay !) ary tsy manana conviction @ zavatra ataony. Du moment qu’il y a une rentrée d’argent, ils sont toujours partants, sans considération aucune....

      Raha i Raharinavo na i Joë Dalton (Ranjivason) no resahinao dia minoa ahy ianao fa tsy sahy hilatsaka Députés na any Marovatana na any Sihanaka intsony ireo olona ireo... satria tsy adala akory ny vahoaka ka atao firaka atakalo lava izao.

      Ny mijapy train sisa no ataony : ireo ilay ataonay avy avaratra hoe : KAKA LANY AMPONDO !!!!

    • 24 février 2011 à 12:19 | saricine (#2893) répond à Haritiana

      ......koa maninona no tsy lazaina hatramin’ny farany ilay fanazavako momba ny mouvances ?

      Isaky ny misy fihetsiketsehana dia izao mitady olom-baovao izao foana no ambetitenin’ny mpanao politika opportunistes. Ny antony dia satria tsy manan-kolazaina afa-tsy ny manaratsy ny teo aloha. Ny sasany indray dia mihatsara ivelatsihy mody tsy manaratsy fa manara-drenirano sy manabe tarehy eny amin’ny media

      Raha olona tena mijery lavitra sy mitsinjo ny tombontsoam-bahoaka dia NY HEVI-BAOVAO sy MAHOMBY no tokony ho tadiavina , ny resaka olona dia ny fifidianana ihany no hahitana azy.Noho izany, raha hevi-baovao sy fanatsarana no tadiavina dia afaka manao izany daholo izay manan-tsaina rehetra ary tsy tokony hosakatsakanana amin’izany. Ny adala ihany no tsy miova amin’ny heviny.

      Izay fomban’ny opportuniste izay anefa no tokony ovaina, maninona no tsy sahin’ny mpanao politika malagasy sasany no miatrika ny olana teo amin’ny zotra politika teo aloha fa maninona no ialàna bala foana ny olana, ka ilazana fa mila fiovana mila fiovàna ?

      Fa izay no sahy hanitrikitrika fa tena tsy nahomby ny MAP izay vao teo am-panombohana ? Ary iza koa no sahy hanitrikitrika fa hahomby izao fandehanana mitsangatsangana an-tsambo entin’ny DJ izao ?

    • 24 février 2011 à 14:56 | Rabe (#3378) répond à Achem

      mazava b izany ry Achem fa misaotra a !

      Ils sont à court d’arguments. De toute facon, un COUP D’ETAT n’est jamais defendable

      Ils pensent que les pro-Ra8 sont dans magro...erreur...

      Les pro-RA8 SONT PARTOUT...ils sont même dans le subconscient des hatistes qui les hantent tous les jours (aleo enjehin’ny omby masiaka toy izay enjehin’ny eritreritra hoy ny fahendrena Malagasy)

      La seule solution :

      1. Transition consensuelle, inclusive, pacifique et neutre (Accord Maputo)
      2. Dada rentre à la maison et attend l’election presidentielle
      3. Tout le monde suit, controle et verifie (l’avant, le pendant et l’après) l’election

    • 24 février 2011 à 15:14 | MILAMINA (#4588) répond à Achem

      Afa lazaiko anareo fa efa lasa adala i Haritiana ka tsy fantany intsony izay lazainy, fa mbola ampiako aza ny olona (akoatr’ireo voatanisan’ny namana teo) mandeha any amin’io FAT io Ratsy rahoanana, Marson Evariste, Rajemison, Lecacheur, Rabetsitonta, Jly Alain Ramaroson, Michel HCC, Ramaka Avelo...izay nifindra lasy miaraka amin’ny mpanongam-panjakana. Ireo dia tsy aharesy lahatra ny olona hanara-dia azy na dia eny amin’ny fokontany aza.

      Ary eo anatrehan’ny mpanohana an’i Zafy Albert, Arema an’ Didier Ratsiraka sy ny TIM Ravalomanana dia tsy misy dikany...Toy ny piti-drora anatrehan’Ikopa. Izay no hanamafisako fa les trois mouvances sont incontournables dans cette sortie de crise.

      Raha matanjaka re olona manangana antoko manokana fa aza mampiasa ny an’ny efa nialana...Ny mpivady aza rehefa misaraka samy mitondra ny anarany taloha na maka ny anaran’ny vadiny vaovao...ka vao maika politika noresahina. Aoka etsy !!!!

    • 24 février 2011 à 15:33 | Haritiana (#1899) répond à saricine

      Tena marina ny voalazanao ry saricine fa misy tokoa ny mpijapy train (TGV), ny zavatra marina manko dia tokony ekena hatrany ary tsy vao izao tokoa no nisy an’izany mpijapy sy mpamadika palitao izany fa hatramin’ny 1ère, 2è et 3è Rép. Ny tena tadidintsika angamba ny mandatehezana miaro ny tolom-piavotana ny 2è Rép sy ny Firaisankinam-pirenena t@ fitondran-dRa8 izay nitambaran’ny TIM, AVI, RPSD, sns... Mbola tohanako koa ny hevitrao hoe :« Raha olona tena mijery lavitra sy mitsinjo ny tombontsoam-bahoaka dia NY HEVI-BAOVAO sy MAHOMBY no tokony ho tadiavina , ny resaka olona dia ny fifidianana ihany no hahitana azy ». Avelao ary handeha ny fifidianana ary reseho lahatra i dada sy mpanaradia azy, hiaraka hanomana fifidianana fa hohita eo tokoa izay lany sy tian’ny vahoaka. Tsy voatery ireo olona voalazanareo ireo tokoa no ho lany eo satria betsaka ny olom-baovao mahavita azy ary tsara tokoa raha fiovana hatramin’ny fotony no atao. Aleo i saricine sy Achem ary Milamina sy ny namany no hatolotry ny zanak’i dada ho député.

    • 24 février 2011 à 15:47 | Haritiana (#1899) répond à MILAMINA

      Aoka HILAMINA fa aza misendaotra fa tsy adala akory i Haritiana fa ianao angamba mihizingizina @ hevitra taingina no mety ho izany. Iza no mbola manaiky fa mbola ao @ heriny i Pr Zafy na ny amiraly ? Ny UNDD sy ny AREMA izany aza efa tsy hita tabilao intsony. Ity farany moa miady ho leader (mpitarika) ny dauphin Pierrot sy Tantely ka very fanahy mbola velona ny mpanara-dia. Ny hany azo ekena mbola manana ny heriny dia ny TIM saingy efa mihena koa izany hery izany satria efa antsasaky ny parlemantera TIM teo aloha no lasa nanohana ny fitondrana ka ekeo koa na tianao na tsy tianao fa mihena ny herinao raha misy ny fivakisana. Mba ekeo ihany ny zava-misy fa aza ny fo no habontsina sao hipoaka eo fa ny saina ataovy maranitra. Raha ny momba ireo olona voatanisanao ( Ratsirahoanana, Marson Evariste, Rajemison, Lecacheur, Rabetsitonta, Alain Ramaroson, Michel HCC, Ramakavelo, ...) dia tsy manohana an’ireo olona ireo i Haritiana fa raha hisy tokoa ny fifidianana dia mifidy olom-baovao aho, ataoko angamba fa mazava izay !

    • 24 février 2011 à 16:10 | MILAMINA (#4588) répond à Haritiana

      Haritiana,

      Tsy ny fandehanan’i Rasomotra, Rajemison, Raharinaivo sy Vyvato...no ilazainao fa mihamalemy ny TIM, ny tiako lazaina aminao aza dia nihanadio io antoko io,..Ary aleo ny fifidianana no ahitana fa mbola ahitana fa manana ny maha izy azy ny Arema sy ny Undd. Fa kosa aleo iharahana manomana ny fifidianana fa aza mijijy baolina irery ary avelao hirotsaka izay vonona handresy lahatra ny mpifidy Malagasy..Inona no hatahorana an’izany ?

    • 24 février 2011 à 17:26 | Haritiana (#1899) répond à MILAMINA

      Izay ange no nilazako teo hoe mba maneke ihany rehefa misy marina na tsy mitovy @ eritreritrao aza fa raha miziriziry fa ianao ihany no manana ny marina ary tsy manaiky ny hafa dia ianao mahantra indrindra. Iza no sahy milaza fa raha misy hery anakiray mizarazara dia tsy hihena ve ny heriny ? Ny firenena miady antrano aza dia lazaina fa ho rava fa vao mainka fa ny antoko ??? Tsy izaho akory no namorona an’izany fa toneo ny fo dia milamina

    • 24 février 2011 à 20:13 | namanatol (#5321) répond à ARFS

      tena mitovy hevitra aminao aho ! mahagaga anie ny tsy anaovan-dry zareo an’io e ;mazava be ary marina fa roa ihany no mifanandrina ka tokony izay tsy ao @ iray dia @ faharoa !fa hita tsara fa filma mba hinanana daholo izao rehetra atao izao ; fa ny mahonena dia MANAIKY NY GASY E !!!!!!!voalazanao :tsisy bado eto ! fa ny mody fanina sy ny mpisolelaka no maro ka dia tambazana vary 900ar ny kilao ndray zany zao mba ahafahan’ireo« mahery » manohy ny fihinanam-be (na dia ozona sy alahelo aza no miarak’amzany) !soa fa misy ilay andro iray @ zato izay tsy an’ny mpangalatra intsony fa an’ny...ary raha mbola eto ambany masoandro tsy maintsy iharan’ izay na nanao sorona sy kitoza ol aza !ireo mpombazy koa tsy ho afa-bela an !

    • 24 février 2011 à 22:14 | Tanindrazana (#3224) répond à Haritiana

      Fanontaniana ho anao Haritiana : Ka nahoana aza mbola tsy voalamina foana ity krizy Malagasy ity hatramin’izao e ? Marina fa nihena ny herin’ny antoko rehetra satria nizarazara nefa asaivo miantso olona i Raharinaivo na ireo antoko rehetra nisintaka rehetra ireo dia jerevo firy ny isan’ny ho avy ?... Aleo tsy maminavina fa ho lazaina indray fa tsy mitombona izany. I Ravalomanana aloha dia vao avy nanaporofo fa mbola matanjaka, ka tsy azonao ho lavina izany. Aleo ho avy koa i Ratsiraka dia ho hitano eo. Tsy fantarao marina izay manohana an’ Zafy kanefa manana ny maha izy azy izy. Ny mahamaika ireo mpitarika vao misondrotra ireo dia tsotra, izao no fotoana hametrahana azy ho filona’ny antokony sy ny fivondronany ka dia mba te hametraka ny feony eo amin’ny fifanarahana daholo na dia mbola tsy fasntatra aza firy sy firy no tena manohana azy ireo....Tsy olana akory izany fa saingy tsy mitondra ny feon’ny vahoaka akory ireo. Izay no marina.

  • 24 février 2011 à 09:55 | kotondrasoa (#3872)

    Une blague que quelqu’un m’a envoyé d’Indonésie.

    Le palais veut tester la mainmise de nos Forces de Sécurité sur l’Etat et a envoyé un lapin dans une forêt, à charge pour ces forces de le ramener vivant.

    La police a fait des enquêtes pendant deux mois, n’a pas retrouvé le lapin et a abandonné.

    La gendarmerie a cherché et a brûlé la forêt et le lapin a été retrouvé, mort carbonisé.

    La FIS (force d’impact sociale) n’est sortie que la matinée et a ramené un animal, plein de bleus. L’animal n’arrêtait pas de dire : oui, je le reconnais, oui j’avoue, oui, je suis sûr je suis un LAPIN.

    MORALE DE LA BLAGUE.

    Ne vous fiez pas au premier. Même s’il vous interroge, il ne vous retrouvera pas et s’il vous retrouve, ce sera mort et sous le nom d’un quelconque gangster, genre rasta gangs ou ravolombava jiolahy ou mort par la vindicte populaire dans un violon.

    Ne vous attendez pas à un bon résultat du second. C’est fou qu’un lapin brûle vite et ne pourra plus rien dire.

    Pour le troisième, toujours des résultats coûte que coûte et puis il n’y a pas de balise étatique puisque c’est un état dans l’état. L’animal était une poule d’eau.

    Tenez vous donc loin d’eux pour ne pas être éclaboussé.

  • 24 février 2011 à 12:01 | Mihaino (#1437)

    HPM ?? « Hanala Palitao Malaky » , Soa ihany fa Palitao fa tsy Pataloha !!!
    Firenena aiza no manana antoko politika bdb mitovy @ Madagasikara ????
    Aleo hitondra eo ny FAT & forongony mandritry ny zato taona e dia ho tsarain’ny malagasy tsy vaky volo sy ny tantara ....

  • 24 février 2011 à 12:26 | che taranaka (#99)

    LE PROBLEME RESTE ENTIER !

    En effet ,« plus personne ne peut se targuer avoir la majorité ! »

    Si en Tunisie,egypte ...des années de dictature à annihiler une OPPOSITION faute de DEMOCRATIE qui ne permet plus vraiment à une ALTERNANCE ,à Madagascar les « zatra-homana/mpitady-seza » ont organisé le DEMOCRATISME qui finalement bloque l’ ALTERNANCE !

    Ils (surtout TGV !)jouent le jeu des ennemis de ce pays ;ils sont là pour çà !

    " il y a urgence dans la mise en place d’un nouveau gouvernement « pour assurer la gestion des opérations électorales », dixit Manatsoa Victor

    L’URGENCE et le DEMOCRATISME ne permettent pas l’avènement d’un POUVOIR SEREIN qui pourra éventuellement résoudre cette CRISE et entamer un vrai DEVELOPPEMENT.

    Les 30 prochaines années sont importantes pour ce pays .Les exploitations de nos richesses peuvent changer notre niveau de vie et faire de nous une NATION qui compte en Afrique !

    Mais pour celà un PATRIOTISME sans ambigüté est nécessaire..hélas nous en sommes loin !

    http://ong.oh.madagascar.free.fr/spip.php?article409

  • 24 février 2011 à 12:29 | che taranaka (#99)

    Correction :

    Si en Tunisie,egypte ...des années de dictature ont annihilé une OPPOSITION faute de DEMOCRATIE

    c’est mieux pour la compréhension de mon post !excuses !

  • 24 février 2011 à 13:37 | vorondolo (#4135)

    Mijanona any afrika atsimo fa mana MAIMBO tanàna eto indray ôôôôô !!

    • 24 février 2011 à 13:45 | saricine (#2893) répond à vorondolo

      Ty tena vorondolo marina, tsy afa-tsy zavatra maimbo ny miloaka ny vavany.

      Nareo foza ange manao resaka mitsongolo_body izay e ! Ny DJ asaina mitondra sambo de ny contre amiral Lakana etsy Anosy no asaina ambenany.

      Tena sankalité.

    • 24 février 2011 à 14:44 | Boris BEKAMISY (#4822) répond à saricine

      Cher forumistes , cher forumistes ! mpiray tanindrazana !

      Le debat vole bas ....trop bas là,

      Essayer de se rassaisir et il faut faire preuve d’un certain niveau de citoyenneté responsable et éclairé dans votre ton et à travers vos argumentations ......malgré une certaine tournure des evenements ......

      N’oublie pas que le monde entier nous regarde à travers ce forum....

    • 24 février 2011 à 15:21 | Achem (#705) répond à Boris BEKAMISY

      Fallait pas sortir de votre trou Bekamisy Boris, fallait pas !!!

      C’est vrai que le monde entier visionne ce forum. Conseils : ne pas écrire n’importe quoi, surtout ne pas montrer sa défaillance intellectuelle...

      Fallait rester dans votre trou ! Vous avez gaffé là, Bekamisy....

    • 24 février 2011 à 21:36 | Basile RAMAHEFARISOA (#417) répond à vorondolo

      vorondolo,

      Je viens de lire dans la Gazette de GDI,un droit de réponse qui dit ceci :

      « Je ne suis pas condamnée définitivement.Nous avons formulé une opposition et donc jusqu’à preuve du contraire,je reste »INNOCENTE".

      Nous avons déposé une opposition et comme stipule l’article 401 du CPPM :

      « la personne civilement responsable et la partie civile peuvent former une opposition à tout jugement rendu par défaut à leur encontre ».

      Et la conséquence de cette démarche est la suivante selon l’article 397 du CPPM :

      « l’arrêt ou le jugement par défaut est non avenu dans toutes ses dispositions si l’accusé ou le prévenu forme »opposition" à son exécution.

      La semaine dernière,j’ai parlé de la condamnation de Monsieur le Président Marc RAVALOMANANA.Il était jugé par contumace.Il souhaite rentrer au Pays,à chacun de prendre sa « RESPONSABILITE ».

      IL POURRAIT ETRE REJUGE.Point barre !!

      Basile RAMAHEFARISOA

      b.ramahefarisoa@gmail.com

  • 24 février 2011 à 15:50 | ARFS (#5343)

    Izao no izy e ! i Madagasikara amizao fotoana izao dia entin’ny olona tsy natao hitondra fanjakana mihitsy satria sady tsy manana experience (na tao an-tokatranony aza) na kely aza fa toy ny artiste iray nanaovana matraquage tamin’ny haino aman-jery. Izany hoe natao izay niletehan’ny tao an-dohan’ny olona fotsiny dia izay. Ny tompon-kevitra dia ny mpanao pôlitika izay efa lany daty sy tsy ilain’ny olona intsony satria sady mangalatra no mandainga, no tsisy fahendrena. Zaran’ireo aza nisy hatao « saribakoly » hambaboana ny fon’ny malagasy sasany, indrindra fa ireo « sahirana sy mahantra ». Dia nampiasaina avokoa ny herisetra, ny sorona, satria tsy olona mpanakarena no maty tamin’ny 07-02-2009 fa ireo sahirana avokoa (Jereo anie rehefa mandray 200000 Ariary isam-bolana). Raha mba i Jeneraly Dolin moa no voa teo ? saingy tsy natao ho jono ireny fa mpanjono e !
    Farany, tsy misy rebireben’ireo mouvance Rajoelina niparitaka ireo isika satria efa teo ireo no mody nailika, dia nahazo cst sy ct dia nahita tsirony indray. Mitodika manoka amin’Atoa Gilbert Raharizatovo, mouvance vaovao ve izy ? diso Rajoelina izy.
    Ry Randrianatoandro indray sy ireo deputé namany dia tsy mba ny hevitra no nijoroany tao amin’ny Tim fa ny tombotsoa (nahantra olon-kendry marina ny tim ka ireo noheverina ho lohany no namadika ny marina). Izy mianakavy sisa no manara ireny. Minoa ianareo namako fa tsy misy tia ireny ny olona ! Asaivo milatsaka lehiben’ny fokotany dia ho hita eo ny résultat !

  • 24 février 2011 à 20:20 | Mihaino (#1437)

    SVP ! SVP !!!!!Arrêtons ce débat très bas niveau et toute cette polémique inutile & stérile qui font rire nos ancêtres car nous jouons la devise du Gl Galliéni « DIVISER POUR REGNER » !!

    Au XXIè siécle, nous assistons tous,avec le monde entier, plusieurs catégories de Pays ( pays occidentaux riches & industrialisés, PAYS EMERGENTS taxés sous-développés et /ou en voie de développement auparavant ,comme la Chine et certains pays tels que l’Inde au XXè siècle, les pays du petro-dollar, les pays sud américains comme le Brésil 1er producteur mondial de café, les pays africains comme la Côte d’Ivoire 1er producteur mondial de cacao, 2è en café, MADAGASCAR 1er producteur mondial de vanille etc, etc, sans parler des pierres précieuses , saphir, or ... ET DE NOS BOIS PRECIEUX : bois de rose, palissandre ...BCP DE BOULEVERSEMENTS AVEC LA MONDIALISATION : Monnaies d’ échanges connues et reconnues :euro, dollar, petrodollar, yen, sterling etc, etc ...Or,la CHINE et la RUSSIE dominent le monde actuellement (cf site NOVOSTI) avec ce slogan célèbre :
    BRIC ( Brésil, Russie, Inde,Chine ) !!! « Avec le Pdt chinois, j’ai négocié et signé bcp de contrats en une nuit que j’ai palabrés pendant des années avec les Dirigeants Occidentaux » dixit Pdt Yade du Sénégal actuel.
     Paroles et paroles et paroles ... : chanson célèbre de Dalida & Alain Delon.
    ACTA NON VERBA , et ETRE, NON PARAITRE Monsieur & Madame HAT ou FAT !!! Restez au pouvoir ad vitam eternam si vous voulez mais NE TUEZ POINT ? plus jamais !! NE METTEZ PAS EN PRISON VOS OPPOSANTS SANS AUTRE FORME DE PROCES !! MERCI ...

    Ampianaro ihany ny ankizy mihaino ny vaovao misy marina ê !!!

    Par ailleurs BEMOLANGA verra le jour bientôt et je peux me tromper en vous disant que Bolloré, Bernard Tapie , Hugues Sada, Henri de Raincourt, Père jésuite argentin Pédro, , Pasteurs de toutes les réligions protestantes ( luthériennes, adventistes , anglicanes, témoins de Jehovah ou Jesosy mamonjy, pentecotistes, FJKM et que sais-je encore ... ne sont pas des PHILANTROPES ???!!! Domy tapany handoa herany, me dit un copain d’antan, pour plumer un fils de bourgeois !!! C’est VRAI et d’actualité !!!

    « VAZAHA MODY MIADY » disait mon grand-père en parlant de ces religieux et de ces gens venus d’ailleurs surnommés colons, colonisateurs, exploiteurs:exploitants, spolieurs, voleurs( Indopakistanais apatrides, créoles ..., chinois très commerçants ....) LASA VAZAHA, MISOLO VAZAHA !!!

    Or le CHRIST A BIEN DIT : Qu’il soit uni, unique . (AOKA ANIE MBA HO IRAY IZY IREO) Tjrs diviser pour règner ???!!!Ampianaro ihany ny ankizy sy ny zanaka ary ny taranaka rehetra mihaino ny vaovao misy marina ....

    BONNE ROUTE AVEC CETTE FEUILLE DE ROUTE ??!!!

    Wait and see ....

  • 24 février 2011 à 22:04 | Jipo (#4988)

    Laurent Dumas vient d’annoncer sur le 20h00, que la CI est un SLOGAN, un mythe !!!
    Que dirait-il de la SADC !!! un leurre pour aveugles ?